Ridhandskar

Något jag absolut inte kan vara utan när jag rider är ridhandskar. Jag vill ha en handske som är tunn, smidig och ger bra grepp. Här kommer mina favoriter i tre olika prisklasser.

#1 Lyx - Roeckl
Ridhandskarna från Roeckl är mina absoluta favoriter. Jag gillar modellen Roeckl Vesta i light & grip-materialet allra bäst. Tunna, snygga, smidiga och ger ett supergrepp. Outstanding, i mitt tycke de bästa handskarna på marknaden! Enda nackdelen är priset, ca 360 kr.


#2 Mellan - Tegera Pro
En riktigt bra handske till ett bra pris, ca 180 kr. Sköna och ger bra grepp. Är egentligen arbetshandskar men säljs numera i flera ridsportbutiker. Ett tips är att leta efter dem på byggvaruhus, där kan man hitta dem till ett lägre pris. Inte så snygga, men funkar till vardags.


#3 Budget - Jacson Grepp
Kopia på Roeckls modell, men faktiskt ganska bra. Tunna, bra passform och ger bra grepp. Nackdelen är att de inte andas lika bra som de två ovanstående och därför kan ge en lite instängd känsla. Väldigt bra pris, ca 70 kr.




Rider ni med handskar? Vad har ni för märke/modell?

Kommentarer
Postat av: Aramis

Kan bara hålla med dig! Roeckl är absolut bäst! Finns inget som klår dem! :o)

2009-12-05 @ 00:16:44
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Birgitta

Har aldrig provat Roeckl-handskarna annat än i affären och då kändes de ungefär som din budget-variant (Jacson) som jag har köpt i Ullared för 50 kronor.

Ullaredshanskarna luktar svett efter en tids användning, ffa på sommaren, och kan också "fjälla av sig" lite men för det priset är de helt ok.

2009-12-05 @ 10:16:53
URL: http://birgittashastsida.blogspot.com
Postat av: Lamia

Och jag som tycker roeckl går sönder direkt! :/

2009-12-06 @ 01:25:26
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Lamia: Har hört att många tycker det, men jag upplever inte att de går sönder fortare än andra tunna handskar. Men visst, de är ju supertunna så de slits betydligt fortare än grövre/tjockare handskar. För mig som rider mycket är komfort viktigast och skönare handskar än Roeckl finns inte:)

2009-12-06 @ 14:08:23
Postat av: Anonym

Använder handskar från TIB Horse, jättebra pris.

2009-12-06 @ 18:08:57
Postat av: Evelina

Jag tycker att rockel handskarna är super bra . men det går sönder alldeles för fort när man betalar så mycket för dom som man gör...

2009-12-06 @ 19:36:19
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: pontus

vill du göra en intervju med en kille så hör av dig.:)

2009-12-08 @ 14:40:26
URL: http://pontussundstrom.blogspot.com
Postat av: Moa L

Svarta helt i getskinn. Smörjer man dem så finns det inga bättre. Svala på sommaren, varma på vintern. Bra grepp, skyddar händerna och är snygga. Tror att de är 6 år gamla nu :D

2009-12-08 @ 21:47:27
Postat av: Amanda

Om ni tycker om Roeckl handskarna så har jag ett tips! Red länge med roeckl men fick byta väldigt ofta då jag hade tre tävlingshästar som gick varje dag + ibland fler. till slut blev jag trött på dom och gick helt enkelt in till en affär och frågade om några med bättre kvalite men samma komfort. då hittade jag de jag använder nu, heal & go. Helt underbara! Lika sköna som Roeckl och 1000x bättre kvalite. kan ha samma par i nästan ett år utan att de förfaller helt. innan fick jag byta var tredje månad...

2009-12-14 @ 20:08:52
Postat av: Peter

Kyra's hjort skinn, gula eller va man ska kalla färgen!

Håller bra å e toppenskön!

För ma rider väl inte utan handskar!?!

Inte jag iaf!

2010-03-30 @ 20:19:17
Postat av: Muhammad Muddassar

Dear Sir / Madam,



God dag, jag kontaktar dig från Nardo Sporteftersom vi är tillverkare och exportörer avhästsport och veterinärmedicinska produkter.Besök gärna vår omfattande hemsidawww.nardosports.com. Där du kan hitta många nya produkter som kommer att vara lämpliga fördin marknad.



Vi försäkrar er att vi kan ge dig mini käke, långkille, ridning hattar och mössor, ridning handskar,schabrak, bett, betsel och många hästsport & veterinärmedicinska produkter med optimistiskapris.



Vi välkomnar dig att skicka oss dina frågor så att vi kan citera dig våra bästa priserna och startaen långsiktig och stark kompanjonskap. När du arbetar med oss kan du förvänta dig god kvalitet.Ser fram emot att få en chans att arbeta med dig.



Väntar på ditt positiva svar, tack.



Hälsningar



Muhammad Muddassar

Nardo Sports



<><><><><><><><><><><><><>



Dear Sir,



Good Day, I am contacting you from Nardo Sports because we are manufacturers and exporters of equestrian and veterinary products. Please visit our comprehensive website www.nardosports.com . Where you can find many new products which will be suitable for your market.



We assure you that we can provide you mini chap, long chap, riding hats and caps, riding gloves, saddle pad, bits, bridle and many equestrian & veterinary products with optimistic price.



We welcome you to send us your inquiries so that we can quote you our best prices and start a long term and strong business partnership. While working with us you can expect good quality products. Looking forward to get a chance to work with you.



Awaiting your positive response, thanks.



Kind Regards



Muhammad Muddassar



NARDO SPORTS

Ali Street, Nai Abadi

Near Al Karam Masjid

Sialkot - 51310,

Pakistan.

Tel: +92 524 600 402

Fax: +92 524 582 070

Mob: +92 300 616 3006

E-mail: [email protected]

Web: www.nardosports.com

2012-03-29 @ 15:46:30
URL: http://www.nardosports.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0