Magnetpaddar

Jag tänkte tipsa om magnetpaddarna som jag använt till en av mina hästar de senaste veckorna. Han har en tendens till att få gallor på bakbenen över natten, speciellt om han jobbat lite hårdare. Gallorna är visserligen mjuka och försvinner när han får röra på sig men jag föredrar ändå att linda honom över natten.

Jag har tidigare använt Back on Track- paddar och varit ganska nöjd med dem, men gallorna har inte försvunnit helt. När jag hörde att magnetpaddar skulle vara bra så bestämde jag mig för att köpa ett par och prova. Magneterna ska tydligen öka blodcirkulationen med 45% (vetenskapligt testat) och därför vara bra för ömma muskler och svulllnader.

Redan efter första natten kunde jag se en positiv skillnad på benen. Nu när jag använt dem ett tag så har han blivit jättefin - kall och inga gallor - på morgonen. Jag har faktiskt provat dem själv också. När jag hade ont i mitt knä så lindade jag det med en padd och det värmde riktigt skönt!

Det enda negtiva är att de är dyra och ganska oformliga i början (blir bättre när de använts ett tag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0