Köpa häst?

Om du har några miljoner över kan du köpa världens bästa dressyrhäst. Enligt delägaren Keex Visser är Totilas till salu för cirka 220- 260 miljoner kronor. Det är bara att sätta igång och räkna julklappspengarna alltså! ;)

Tycker du att priset är en aning över din budget, kan ett billigare alternativ vara att ta ett föl efter honom (om du har ett bra sto vill säga) och hoppas att han förärver sig bra. Han kommer kanske börja betäcka redan efter Kentucky-VM nästa år, annars blir det definitivt efter OS i London 2012.

Det ska bli intressant om någon (amerikan?) hostar upp tillräckligt med pengar nu när han uttryckligen är "ute på marknaden"... Risken är väl ganska stor, men jag håller tummarna att han får stanna hos Edward.

Totilas - världens bästa och världens dyraste häst 


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej! Undrar om du har hunnit använda din nya klippmaskin (Moser Avalon om jag inte minns fel)? I så fall, är du nöjd med resultatet? Lägg gärna ut en bild! Funderar själv på vilken sort man ska ha, men har hört mycket gott om Moser!

Mvh Annelie

2009-12-28 @ 12:55:32
Postat av: hanna

SV: Ja, att vila hästen för mycket är ju ett misstag många hästägare gör. Det gäller att hitta en balans som passar för båda parterna.

2009-12-28 @ 13:22:54
URL: http://aljawhara.blogg.se/
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Hej Annelie! Jag har inte använt min Moser Avalon än. Jag lovar att rapportera och visa bilder när jag har klippt med den!

2009-12-28 @ 19:11:50
Postat av: Anna

Närmare 3 miljoner...tänk bara kostnaden att försäkra en sådan häst - galet...Men grattis till de som har råd att köpa denna helt fantastiska häst :)

2009-12-28 @ 22:13:17
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!!

SV: ja det är mycket snö här! :D



Åh. tänk om man kunde köpa honom ;P

2009-12-29 @ 17:06:21
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gud vad fin han är :)

Min kompis skämtade om att hon hade köpt honom (visste inte att han var världens "bästa" häst då) :P

Men tänk om man ägde honom ändå :O

Fin blogg föresten :D

2009-12-30 @ 21:16:18
URL: http://www.ridskoletjej,blogspot.com
Postat av: Sofia

jösses vilken snygg häst!

2010-01-01 @ 20:57:34
URL: http://kumpumaki
Postat av: Niklas Wennesjö

det är ju inte alls den dyraste hästen? adda mig på facebook så kan jag berätta vilken det är ;) <3

2011-11-11 @ 09:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0