Sprayliniment

Liniment har ofta en tendens att hamna lika mycket på golvet som på hästen när man använder det. Det finns olika sätt att tackla problemet, många sticker till exempel ett litet hål i korken och sprutar på linimentet på det sättet. En betydligt smidigare lösning (enligt mig) är att spraya på linimentet med ett riktigt spraymunstycke, det är lättare att reglera mängden och linimentet fördelas bättre. 

En del märken (Absorbine, AMC) har lösa spraymunstycken som passar till deras flaskor. Men till de flesta andra liniment är det svårt att hitta ett löst munstycke som passar. Då är ett bra tips att köpa en enkel sprayflaska (flaska+munstycke) och hälla över linimentet i den istället. De finns i olika storlekar och är lätta att hitta på städavdelningen i vanliga affärer. Billigt, smidigt och linimentet varar längre!


Tänk bara på att märka flaskan så ni inte glömmer vad ni har i den!

Kommentarer
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Svar: Tack så jättemycket :)

Hehe ja det brukar ju kännas bra då :)

2009-12-10 @ 00:29:49
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Annelie

Bra tips! Då kanske min häst också till slut vänjer sig vid att bli sprayad på kroppen, det är inte populärt idag kan jag säga =)



Tack för en fantastiskt snygg och bra blogg, jättebra information! Också tacksamt att läsa någon som skriver så bra, du har talang!

2009-12-10 @ 10:22:15
Postat av: Pernilla

Mycket bra tips! :D Och tack för tipset om din blogg, har varit här nån gång förut om jag inte minns fel.. :)

2009-12-10 @ 13:01:01
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Pernilla

Hehe, va kul, fortsätt gärna med det så blir jag glad :D



Vad har du för häst, om du har någon? :)

2009-12-10 @ 13:09:08
URL: http://tintin.devote.se
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Tack snälla Annelie!

2009-12-10 @ 13:44:21
Postat av: Anonym

hur blir man interjuvad av dig? :) kan du inte interjuva ngn ponny ryttare oxå?

2009-12-10 @ 15:56:20
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Anonym: Läs gärna inlägget "Om intervjuerna" (se länk).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0