Skrämmande

Jag blir tokig. För andra dagen i rad har en helikopter flugit rakt över hästarnas hagar! Idag hade jag inte hunnit släppa ut hästarna när den kom, men igår var de ute. Inte nog med att den flyger rakt över hagarna, den flyger dessutom väldigt nära marken. Extremt nära.

Igår var jag i stallet när den kom flygande. Det var försent att ta in hästarna så jag stod med hjärtat i halsgropen och bara väntade på deras reaktion. Det var väldigt obehagligt. Man har ju hört skräckhistorier om hästar som skenat och skadat sig för de blivit rädda av lågt flygande flygplan och helikoptrar.

Tack och lov gick det bra med mina hästar. De blev givetvis stressade och oroliga, men de fick inte panik. Vågar inte tänka på vad som kunde hänt...

Får de verkligen flyga så nära marken?! De borde ju meddela innan åtminstone, så man har en chans att ta in sina djur. Tänker inte bara på mina hästar, det finns ju andra djur som kan bli rejält skrämda.


Kommentarer
Postat av: Karoline

Vilka idioter det finns, de tänker ju inte alls på djuren.... skrämmande!!

2010-02-03 @ 13:06:17
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Anonym

De får inte flyga över/nära djur pga djurskydd. Tror det är länsstyrelsen som handlägger detta?

2010-02-03 @ 14:18:42
Postat av: sabina

var irreterande. Men jag har läst någonstans att hästar inte brukar bli rädda för saker i luften för de har inga naturliga fiender som flyger. Men sen finns det hästar som är mer lättskrämda än andra.

2010-02-03 @ 15:04:30
URL: http://sabinashastofoto.devote.se
Postat av: Elin

Va dåligt, lite hänsyn kan dom väl visa iaf!

2010-02-03 @ 18:54:30
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: annie

va läskigt!!!



sv: tack :)

2010-02-03 @ 20:17:00
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: my

om det är en ambulanshelikopter eller polishelikopter så får de flyga lågt och de kan sällan säga till i förväg då det oftast handlar om extremt akuta situationer... annars får man inte flyga lågt nära djur! såg du om det var en privatägd eller stod det polis/ambulans på sidan?

2010-02-06 @ 02:17:58
Postat av: Mitt liv som hästnörd

My: Jag tror inte det var någon ambulans- eller polishelikopter, det stod inget på sidan vad jag kunde se. Tycker det är konstigt att de flög här två dagar i rad dessutom. Väldigt irriterande...

2010-02-06 @ 13:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0