Tips för dåliga hovar

I våras trampade en av mina hästar av sig skon i hagen när han var nyskodd med följden att hoven blev trasig. Han har egentligen aldrig haft några större problem med dåliga hovar eller tappskor tidigare men på grund av att hoven slets sönder och det inte gick att verka bort det trasiga så tappade han samma sko ett flertal gånger.

Det enda som fungerade för att förbättra hovkvaliteten av det jag provade var Keratex Hoof Hardener.


Jag smöjer in hovarna 2- 3 gånger i veckan och nu är de jättefina. Hovkvaliteten har förbättrats och han inte haft någon tappsko sedan jag började använda det.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Bra tips! Jag kör med kiselgur dagligen i fodret, har inte märkt någon störra skillnad än dock, men har bara använt det en månad ca.



Vart kan man köpa Keratex och vad kostar det? :)

2009-11-11 @ 10:58:53
URL: http://tintin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0